informatie

Specifieke vraag? Neems eens een kijkje bij onze veelgestelde vragen

Geld voor uw meubels?

Met ruim 10 jaar ervaring verkopen wij maandelijks 1000 tot 2000 stukken per maand!

Wat voor u niet meer nodig is, kan precies zijn wat een ander zoekt maar wat zijn de opties?

U kunt een kringloopwinkel vragen het op te halen, dit is ook een goede keuze, maar u krijgt er niets voor terug en in vele gevallen moet u het zelf ook buiten klaarzetten. Niet iedereen is in staat dit te doen of wil zijn mooie bank gratis afgeven. Dan kunt u het zelf natuurlijk online verkopen, zo maakt u ook een ander blij en krijgt u er tenminste nog wat voor terug. Echter kost dit vaak meer moeite dan verwacht; denk aan foto’s en omschrijving toevoegen, soms tegen betaling voor een beperkte tijd, onzin biedingen, mails, telefoontjes, mensen die niet komen opdagen, vreemden aan de deur, problemen met het regelen van transport.. Dit betekent soms dat de meubels nog een lange tijd in de weg staan.

Of u kunt kiezen voor Meubel Depot; wij halen uw meubels op een afgesproken tijdstip binnen bij u op, gratis. Wilt u geld voor uw meubels? dat kan! Als een meubelstuk voldoet aan onze voorwaarden kunnen wij deze voor u verkopen, u krijgt dan na verkoop 50% (als wij het ophalen 40%) van de opbrengst en wij betalen de BTW. Het gemiddelde verkoop termijn van een meubelstuk is 2 weken. Zodoende zeggen wij dat we misschien niet de meeste lucratieve oplossing zijn maar wel de makkelijkste!

Bekijk voor en snelle impressie van onze werkwijze onze video op You Tube.

BEL VOOR EEN AFSPRAAK: 046 2100104 OF STUUR EEN BERICHT VIA WHATSAPP: 06 18944490

LET OP! Wij garanderen niet dat iets mee gaat zonder het zelf te hebben gezien. Wij nemen dus niet altijd alles mee. Ook bij het bekijken van één of meerdere foto’s ervan beslissen wij pas op locatie of deze aanneembaar zijn of niet. De opbrengst van de goederen moet rendabel zijn relatief aan de werkuren en de handelingskosten. Daarom behouden wij ons te allen tijde het recht goederen te weigeren.

Laten ophalen of zelf brengen?

Wij halen meubels op binnen een straal van 30 km rondom Sittard. Landelijk bieden wij (nog) geen ophaalservice. Meubels brengen kan tijdens onze openingstijden aan de Dr. Nolenslaan 151 te Sittard. Brengt u meubels langs die in aanmerking komen voor consignatie, dan ontvangt u na verkoop 50% netto aan commissie.

Bezorgservice

Heeft u bij ons wat gekocht maar geen transport? Dit kan bezorgd worden met onze bezorgdienst, dat is wel zo gemakkelijk!

De bezorgdienst van het Meubel Depot is uitgerust met alle materialen om uw aankoop veilig te vervoeren zodat het niet beschadigt. Onze medewerkers zorgen ervoor dat het meubelstuk tot achter de voordeur wordt geplaatst. Indien het bezorgd moet worden in een flat of appartementencomplex, dan moet het gebouw voorzien zijn van een lift (meer info hierover bij de bezorgvoorwaarden). Wij werken met een vast tarief van €40, - voor Sittard en Nieuwstadt onafhankelijk van de hoeveelheid goederen. Als u online besteld buiten ons werkgebied worden de bezorgkosten automatisch berekend. 

LET OP !  Onze bezorgservice gaat tot achter de voordeur op de begane grond . Goederen moeten passen, zo niet, dan moeten wij deze voor de deur laten staan. Appartementen mét lift tot achter de voordeur. Goederen moeten in de lift passen, als dat niet het geval is zijn wij genoodzaakt deze te laten staan achter de 1e deur op de begane grond. Appartementen zonder lift ook tot achter de deur op de begane grond. Wij vervoeren alleen nog via trappen als er voor dat product ''montagekosten'' betaald zijn. In elk geval is het uw verantwoordelijkheid om te zorgen dat er voldoende ruimte is om de goederen op locatie te krijgen. Wij nemen gekochte meubels niet terug. Ook wordt het aankoopbedrag niet gerestitueerd.

Uw hulp wordt gewaardeerd !

Het spreekt voor zich dat we de spullen mooi willen houden. Daarom gaan we voorzichtig met uw spullen om en halen we deze het liefst bij u binnen uw woning of garage op. De goederen moeten wel op een redelijke wijze uit de woning te halen zijn zodat deze zonder gevaren en/of intensieve inspanning opgehaald kunnen worden. Wij appreciëren het als de spullen op de begane grond of achter de voordeur klaar staan. In een flatgebouw: zo dicht mogelijk bij de lift, of achter de voordeur. Echter als u hier niet toe in staat bent hebben we daar alle begrip voor en doen wij ons best. Ook vragen wij u om alles leeg te hebben voor aankomst en voldoende ruimte te maken voor een vlotte service.

Contractperiode

De contractperiode waarbinnen we uw meubels gaan verkopen bedraagt 6 maanden. Onze gemiddelde verkooptijd van een meubelstuk is 2 weken. Raakt uw meubelstuk onverhoopt niet binnen deze periode verkocht, dan kunt u deze in maand 6 gratis weer ophalen. Dit is echter niet verplicht. U kunt het meubelstuk ook laten staan. Het contract komt echter wel na 6 maanden te vervallen en daarmee ook het recht op uitbetaling, mochten wij het stuk nog verkopen.

Sociale werkplaats

In samenwerking met Qwyll coaching Levanto en de Werkmeester stomen wij wajongeren klaar voor een reguliere baan. Onze wajongeren worden gecoacht en begeleid op de werkvloer. Zij verrichten werkzaamheden zoals het: transporteren, opknappen van meubels en het structureren van de showroom.

Ontruimen?

Sinds kort werken wij samen met een partij die ontruimingen doet. Deze mannen zijn ervaren, vriendelijk en spotgoedkoop. U kunt ons nu dus bellen voor het verkopen van uw meubelstuk en het bezemschoon opleveren van uw huis. Aangezien dit een samenwerking is met een inboedelservice, en niet een tak binnen ons bedrijf, kunnen de kosten voor het ontruimen niet verrekend worden met de verdiensten van uw meubelstuk.