veelgestelde vragen

Terug naar de algemene info.

Geld voor uw meubels, hoe werkt dat?

Onze ophaal service kan op een afgesproken tijdstip de meubels binnen bij u ophalen (gratis) of u kunt ze langsbrengen. Als een meubelstuk voldoet aan onze voorwaarden krijgt u na verkoop 50% van de opbrengst en wij betalen de BTW. (als wij het ophalen 40%) Meubels die niet voldoen kunnen soms wel mee maar daar krijgt u voor of na verkoop geen geld voor (terug). De gehele verkoop is in uw online account bij te houden en duurt gemiddeld 14 dagen.

Bekijk voor en snelle impressie van onze werkwijze onze video op You Tube.

Wat zijn de voorwaarden?

Wij hebben 3 voorwaarden waaraan een meubelstuk moet voldoen voordat wij consignatie aangaan.

€100+ Een meubelstuk moet meer dan €100 kunnen opbrengen.

Gangbaar Wij nemen alleen maar meubels in consignatie die vlot verkocht kunnen worden. (Donker eiken kasten en tafels, stof motief banken/fauteuils of grote kasten die bestaan uit meerdere delen zijn meestal niet gangbaar)

Koopklaar Indien de meubels nog wat aandacht of montage vereisen (bv: slaapkamer meubilair), incompleet zijn, trappen op/af moeten of door een raam getild moeten worden, bieden wij geen consignatie verkoop. 

Onze chauffeur heeft hier ruime ervaring mee en zal ter plekke beslisen of de meubels voldoen.

Wat als ze niet aan de voorwaarden voldoen?

Meubels die niet voldoen aan onze voorwaarden kunnen soms wel mee maar hier krijgt u voor of na verkoop geen geld voor (terug).

Hoe weet ik of mijn meubels verkocht zijn?

U krijgt een online account waarin u de verkoop kunt bijhouden. Gemiddeld duurt de verkoop van een meubelstuk onder consignatie 14 dagen. Zodra uw meubelstuk verkocht is kunt u in de winkel op vertoon van uw contract uw deel uitbetaald krijgen.

Wat als mijn meubels niet verkopen?

Als we uw meubels niet binnen de contractperiode van 6 maanden verkopen kunt u de meubels in maand 6 gratis ophalen, echter dit is niet verplicht. Ophalen is niet mogelijk tijdens de eerste 5 maanden. Als de verkooptermijn is verstreken en de meubels zijn niet opgehaald dan worden deze eigendom van het Meubel Depot.

 

Hebben jullie een ophaal service?

Wij beschikken over een eigen ophaal service om de meubels binnen een afgesproken tijdsvak bij u thuis op te halen. Voor een afspraak kunt u bellen naar: 0462100104 of u kunt een bericht sturen via whatsapp: 0618944490.

Wat kost de ophaal service?

Onze ophaal service is geheel gratis, er worden aleen kosten in rekening gebracht als we meubels moeten afvoeren.

Voeren jullie ook meubels af?

Wij kunnen meubels tegen een vergoeding voor u afvoeren, de prijs wordt ter plekke bepaald.

Waar halen jullie op?

Wij halen op binnen een straal van 30 km vanaf ons adres in Sittard. Voor adressen buiten Sittard-Geleen zien wij wel graag eerst foto's van de meubels.

Nemen jullie alles mee?

Wij nemen alleen mee wat we kunnen gebruiken en dat wordt ter plekke beslist. Als goederen mee moeten die wij niet kunnen gebruiken en dus moeten afvoeren, worden er kosten in rekening gebracht.

Gaarne ons niet te bellen voor ''alles of niets'' afspraken.

Komen jullie eerst kijken?

Wij rijden in principe maar één keer langs. Indien we de meubels kunnen gebruiken is het de bedoeling ze ook direct mee te nemen.

Kan ik de meubels ook gratis mee geven?

Natuurlijk kan dit, als u gewoon van de meubels af wilt mag u ze aan ons doneren. Dit kunt u bij de chauffeur laten aangeven.

Kan ik zelf mijn meubels brengen?

U kunt uw meubels natuurlijk ook zelf langsbrengen tijdens onze openingstijden in de winkel aan Dr. Nolenslaan 151 6136 GM Sittard.

Moet ik de meubels buiten klaar zetten?

Nee, bij ons hoeft dat niet. Het spreekt voor zich dat we de spullen mooi willen houden, zodoende halen we deze het liefst bij u binnen uw woning of garage op. De goederen moeten wel op een redelijke wijze uit de woning te halen zijn zodat deze zonder gevaren en/of intensieve inspanning opgehaald kunnen worden. Wij appreciëren het als de spullen op de begane grond of achter de voordeur klaar staan. In een flatgebouw: zo dicht mogelijk bij de lift, of achter de voordeur. Echter als u hier niet toe in staat bent hebben we daar alle begrip voor en doen wij ons best. Ook vragen wij u om alles leeg te hebben voor aankomst en voldoende ruimte te maken voor een vlotte service.

Moeten kasten gedemonteerd zijn?

Kasten demonteren hoeft u niet te doen. Dat is deel van onze service.

Wat zijn de openingstijden?

Maandag - Donderdag Gesloten
Vrijdag: 10u-17u
Zaterdag: 10u-17u
Zondag: gesloten

Hebben jullie koopavond?

Helaas hebben wij geen koopavond.

Hoe zit het met garantie?

Wij bieden geen garantie of restitutie van betaling.

Wat als ik het niet red mijn aankoop binnen 14 dagen op te halen?

Aangekochte goederen mogen maximaal 2 weken gratis in het depot blijven staan. Voor elke extra dag daarna wordt per artikel €5 toeslag gerekend met een maximum van 30 dagen. Daarna wordt het artikel weer eigendom van Meubel Depot.

Bezorgen jullie ook?

Heeft u bij ons wat gekocht maar geen transport? Dit kan bezorgd worden met onze bezorgdienst, dat is wel zo gemakkelijk!

De bezorgdienst van het Meubel Depot is uitgerust met alle materialen om uw aankoop veilig te vervoeren zodat het niet beschadigt. Onze medewerkers zorgen ervoor dat het meubelstuk tot achter de voordeur wordt geplaatst. Indien het bezorgd moet worden in een flat of appartementencomplex, dan moet het gebouw voorzien zijn van een lift.

Onze bezorgservice gaat tot achter de voordeur op de begane grond . Goederen moeten passen, zo niet, dan moeten wij deze voor de deur laten staan.

Appartementen mét lift tot achter de voordeur. Goederen moeten in de lift passen, als dat niet het geval is zijn wij genoodzaakt deze te laten staan achter de 1e deur op de begane grond. 

Appartementen zonder lift ook tot achter de deur op de begane grond. Wij vervoeren alleen nog via trappen als er voor dat product montagekosten betaald zijn.

LET OP ! In elk geval is het uw verantwoordelijkheid om te zorgen dat er voldoende ruimte is om de goederen tot op locatie te krijgen. Wij nemen gekochte meubels niet terug. Ook wordt het aankoopbedrag niet gerestitueerd.

Monteren jullie kasten die worden bezorgd?

Heeft u een kledingkast gekocht of een meubelstuk dat alleen gedemonteerd bezorgd kan worden en wilt u dat we deze thuis bij u opzetten, dan kost dat €40 (1 trap inbegrepen). 

Doen jullie aan MVO?

In samenwerking met Qwyll coaching en de Werkmeester stomen wij wajongeren klaar voor een reguliere baan. Onze wajongeren worden gecoacht en begeleid op de werkvloer. Zij verrichten werkzaamheden zoals het: transporteren, opknappen van meubels en het structureren van de showroom.

Verkopen jullie ook nieuwe meubels?

Wij verkopen geen nieuwe meubels. Wel maken wij ''nieuwe'' industriële tafels op maat.